Kennissessies

Kliksessie op locatie

Kennissessie online marketing op maat

De kliksessie op locatie is bedoeld als kennissessie met alle communicatie/marketing/sales collega’s over de strategie en inzet van online communicatie. Hierin staat het mediaplan van de toekomst centraal: denken vanuit de geïntegreerde media waarbij de inzet van online en offline kanalen samenwerken.

De sessie bestaat uit de volgende onderdelen:
Programmatic buying en display advertising
We laten de verschillende technieken zien die we inzetten om de online doelstellingen te behalen. Prospecting, retargeting, geo targeting (benaderen doelgroep in bepaald gebeid), etno targeting (specifieke bevolkingsgroep). Temporal targeting (tijdstippen) en targeting op specifieke devices. We leggen uit dat Real Time Bidding een proces is waarbij je via een online programma toegang tot de veiling hebt, waar je real time biedt op online ruimte op websites om je banner geplaatst te krijgen. Betaalde exposure via Google ads, Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social media vindt ook via een veiling plaats.

Banners en landingspagina
Voor het succes van een campagne zijn een goede landingspagina en banner uiterst belangrijk. De CTR (Click Through Rate) wordt bepaald door de aantrekkelijkheid van de banner. Door ook creatieve online concepten te bedenken, verhoog je het gewenste resultaat van je campagne. Daarnaast is het belangrijk dat de customer journey (de online route die de klant afloopt tot de conversie) goed is ingericht. Voor de klant moet duidelijk zijn wat er halen valt. We kijken hier ook naar de toekomst: hoe het ontwikkelen van creatieve concepten zich ontwikkelt door het geintegreerde denken.

Geïntegreerde campagne
Hoe beter de online en offline kanalen samenwerken, hoe efficiënter de campagne euro wordt besteed. Wij laten cases zien waar de inzet van social media, bijvoorbeeld Facebook, Google Adwords en buitenreclame, TV exposure en PR, leidt tot optimale resultaten in de campagne. In dit onderdeel kijken we ook naar hoe het mediaplan van de toekomst er uit gaat zien.

De presentatie wordt op maat gemaakt, dat wil zeggen met relevante voorbeelden voor de specifieke branche waar de opdrachtgever werkzaam is. Vraag een offerte aan.